Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

05 maart 2006

Schrijfstijl

De laatste tijd ben ik steeds vaker geneigd de wollige schrijfstijl voor mijn weblog en de zakelijke schrijfstijl voor verslagen en brieven door elkaar te halen. Eigenlijk niet zo’n verkeerde ontwikkeling, vond ik. Tot ik mijn plan van aanpak helemaal volgekrast terugkreeg. Zinnen als ‘de gigantische papierwinkel die doorlopen moet worden’, waren doorgestreept en vervangen door nette zinnen als ‘het vergunningentraject dat hierbij komt kijken’.

Later, als ik mijn intelligentie niet meer hoef te bewijzen aan de hand van prachtige volzinnen, ga ik alleen nog maar wollige rapporten schrijven. Anders wordt het allemaal zo saai.

1 reacties:

Blogger neems zei...

Zakelijk schrijven bevat vooral veel eufemismes, omdat de waarheid steeds moet verzacht, blijkbaar.

Doe mij de werkelijkheid maar. Dan gebeurt er nog eens wat.

05 maart, 2006 14:57

 

Een reactie posten

<< Homepage