Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

30 januari 2007

Hamam

‘Hallo, ik ben Jamiel. Jij geeft badjas aan mij’, glimlacht de jongen in de sauna.
Ik kijk hem aan of ik een spook gezien heb. Ik zie mijn uitdrukking gespiegeld in de blik van vriendje.
‘Eh, hier en nu?’ vraagt vriendje.
‘Ja, allebei!’ wenkt de jongen ongeduldig.
We doen braaf wat ons gevraagd wordt. Normaalgesproken zou ik er niet over peinzen om op commando mijn badjas uit te trekken voor een vreemde.

De jongen duwt ons met zachte dwang de stoomcabine in. ‘Over tien minuten jullie komen uit’, zegt hij. Ik zie een denkbeeldige bloem uit mijn hoofd schieten.

Vriendje en ik gaan zwijgend tegenover elkaar zitten. Ik bedenk wat een lol de ouders van vriendje op dit moment hebben. Ze hebben niet alleen mijn sauna-ontmaagding geregeld, maar er gelijk een Hamam behandeling aan vastgeplakt. ‘Kun je lekker ontspannen!’ zeiden ze. Tssk. De voorbij hupsende piemels en borsten vond ik nog tot daar aan toe, maar straks moet ik poedeltjenaakt op een tafel gaan liggen, alwaar ik als een baby van boven tot onder ingezeept en afgescrubt zal worden.

Ik schrik op uit mijn overpeinzing als Jamiel met een ruk de deur opendoet. ‘Nu het begint!’ kondigt hij aan. We moeten op een verwarmde stenen tafel plaatsnemen. Bij mijn tafel staat een meisje van mijn leeftijd met gespierde armen van heb ik jou daar. Slik. Die gaat mij dus inzepen en mijn vetjes kneden. Er wordt een minuscuul lendendoekje over me heen gedrapeerd en ik besluit dat ik me er maar aan over moet geven.

Na vijf minuten mijn ogen stijf dicht gehouden te hebben merk ik dat het best meevalt. Het is zelfs best aangenaam. Ik gluur opzij naar vriendje. Vriendje ligt ontspannen op zijn buik, volledig bedekt met dikke vlokken zeep. Jamiel rent enthousiast om hem heen.

Als hij klaar is zegt hij tegen vriendje: ‘Nu alleen nog haar wassen, zit hier!’. Vriendje gaat als een klein kind van twee meter braaf op de rand zitten. Jamiel wast zijn haar en begint te grinniken. Als ik opzij kijk heeft vriendje een gezeepte hanenkam op zijn hoofd.

‘Volgende keer Hamam Deluxe’, grijnst Jamiel als we weggaan.



1 reacties:

Blogger neems zei...

Van oor tot oor, mag ik wel zeggen!

31 januari, 2007 23:01

 

Een reactie posten

<< Homepage