Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

06 januari 2007

Instemming

Kamers zoeken in Nijmegen is nog erger dan solliciteren. Tijdens de sollicitatie, ook wel instemming genoemd, word je onderworpen aan een heus kruisverhoor. Vragen als: ‘Hoe zouden je vrienden jou omschrijven’, ‘Is je inkomen hoog genoeg om de borg te betalen’ en ‘Hoe ziet je gemiddelde week eruit’ vliegen over de tafel. Veelbetekenende blikken aan de overkant.

Trachtend zo spontaan en ontspannen mogelijk over te komen zie je de minuten op de klok voorbij tikken. Voor je het weet sta je weer buiten waar het volgende slachtoffer al staat te wachten.

Net wanneer ik besloten heb dat ik me te goed voel voor dergelijke praktijken (slap excuus) word ik gebeld: ‘Hai. We hebben na jou nog een paar bezichtigingen gehad, maar we vonden jou toch de leukste..’

Woeha, ik ben de leukste! Over drie weken wordt mijn knusse nest met vriendje vervangen door een huis vol kunstenaars, studenten en starters. Gelukkig mag ik wel elk weekend weer thuis komen.