Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

29 februari 2008

Diep in de zee

Vriendje is uitgenodigd voor de housewarming van vriend P., met als thema: Diep in de zee. P. verwacht dat iedereen verkleed komt, waarop vriendje druk aan het brainstormen slaat (ook wel hersenhozen, red.).

‘Diep in de zee, hmm..’ murmelt hij. ‘Algje, zeesterretje, visje, mwaaah, niet zo boeiend.’ Ik zie de grapjezradartjez in zijn hoofd draaien. En opeens weet ‘ie het. En nee, hij wordt geen conducteur.

‘Als ik nou een blonde pruik op zet en een natte jurk aantrek..’
Het kwartje valt bij mij nog niet.
‘Dan ben ik Natalee Holloway!’ vriendje lacht triomfantelijk.

En alsof dat nog niet briljant genoeg is krijgt hij een beter idee, waarbij hij zich niet eens hoeft te verkleden.


‘Als ik nou de hele week voor het feestje niet eet of slaap, dan zegt iedereen als ik binnenkom: Jeeeetje, wat zie jíj eruit! En dan zeg ik: Ja ik heb een week niet gegeten of geslapen, ik ben een wrak!’ Vriendje giert het uit.