Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

03 november 2005

Rituelen

Elke werkdag speelt zich een bijzonder tafereel af in huize vriendje. Tegen de tijd dat het donker begint te worden houd ik mijn ogen gespannen op de voordeur gericht. Rond half zeven hoor ik de sleutel in het slot, zwaait de deur open en stapt een boomlange jongen het huis binnen.

In één vloeiende beweging smijt hij zijn aktentas in de hoek en heeft hij zijn broek op zijn enkels. Dan pakt hij de swiffer en begint gelukzalig rondjes door het huis te rennen in zijn boxers, al swifferend over zijn notenhouten kliklaminaatvloertje. Vriendje houdt wél van orde en netheid maar heeft een hekel aan kriebelende pantalons.

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Wahaa, geweldig!! Je weet het ook altijd weer leuk te brengen!! Goed idee van je om het bij te houden! We moeten snel weer es wat afspreken!!
Dikke Kus Leoni

03 november, 2005 15:29

 
Blogger justathought zei...

asjemenou? Dat heb ik nou nooit, mischien inderdaad gaan bijhouden in plaats van opruimen en schoonmaken als familie langskomt.

03 november, 2005 21:16

 
Anonymous Anoniem zei...

Hoi Annemiek,

Ik heb met je te doen, maar zit erg vrolijk achter mijn computer.
Daarom vinden we je vriendje ook zo leuk.

JB

04 november, 2005 13:03

 
Anonymous Anoniem zei...

Als vader van het lijdend onderwerp begon ik met interesse aan dit literaire stukje.
Tot vlak over de drempel zwol mijn vaderhart van trots om vervolgens weer in te zakken. Ik bleef achter met meer vragen dan eerst.

11 november, 2005 12:59

 

Een reactie posten

<< Homepage