Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

03 oktober 2006

Aardige Annemiek

Sinds het begin van deze week word ik getraind voor data-entry werk. Zoals bij alle baantjes met veel doorloop (tja, zo noemen ze dat nou eenmaal) is het zaak om elkaars namen zo snel mogelijk te leren kennen. Meestal moet je je even voorstellen, vertellen hoe oud je bent en natuurlijk vertellen wat je hobby’s zijn (gaap).

Maandagochtend, 8 (!!) uur:
Zoals verwacht sta ik in het gevormde kringetje, maar tot mijn grote verbazing wordt ons opgedragen om een allitererend bijvoeglijk naamwoord aan onze voornaam toe te voegen. Dat is weer eens wat anders! In onze groep bevindt zich een Jolige Jelger, een Wintervaste Wim, een Nieuwschierige Nienke en een Knappe Khalid. Zelf word ik Aardige Annemiek. Ik, de woordenaar, weet niets beters te verzinnen dan aardig. Jammergenoeg spreekt dit zo weinig tot de verbeelding dat iedereen mijn naam alweer vergeten is.

Als ik het over zou doen werd ik Aimabele, Andersdenkende, Ambivalente, Aanstekelijke, Abnormale, Arrogante, Authentieke, Assertieve, Allround Annemiek. Tot die tijd ben ik enkel aardig.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Allitererende, anti-watdanook-e, avontuurlijke, afgestudeerde, artistieke, accelererende...

Aardige?

07 oktober, 2006 23:06

 
Blogger filospinz zei...

@jiddy: :P

08 oktober, 2006 10:42

 

Een reactie posten

<< Homepage