Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

03 oktober 2006

Chaoutchouken

De stilte van dit weekend had een reden. Ik was corsages aan het maken. Geen korstjes, corsetjes of corseletjes, maar gewoon corsages. Dat doe ik even, dacht ik nog. Roosje, sprietje, aluminiumfolietje, wc-papiertje en klaar. Maar het tuincentrum-meisje, waar ik na dit weekend een diep respect voor koester, hielp me snel uit die droom.

‘Kijk, eerst zet je het roosje op draad en daarna het blad. Dan moet je ze zo heel sierlijk om elkaar heen draaien, watje erom en dan even chaoutchouken.’

Ik kijk haar niet begrijpend aan. 'Ka-hoe?'

‘Ka-oe-tsjoeken’, articuleert ze geduldig terwijl ze groen tape om de steeltjes draait. Het resultaat is een schitterende corsage. U wilt niet weten wat een stress ik in de volgende tien van mijn hand gestopt heb.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Erg mooi:D

03 oktober, 2006 21:06

 
Blogger filospinz zei...

@spambertje: Thnx! :D

03 oktober, 2006 21:29

 
Anonymous Anoniem zei...

maar ze waren mooi! :-)

04 oktober, 2006 22:18

 

Een reactie posten

<< Homepage