Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

18 november 2006

Kennismakingsgesprek

'Weet je, technische bedrijven in het Noorden zijn veel vrouwonvriendelijker. Hoe vaak ik daar wel niet heb moeten horen: Vrouwen zijn maar goed voor twee dingen, koken en ..' ze kijkt me vragend aan.
Ik kijk vragend terug.
'Neuken!', vervolgt ze enthousiast. 'Hier maakt het verschil niet uit en wordt alleen gekeken naar je capaciteiten.'

Tijdens het gesprek wordt er veel getwinkeld in de oogjes aan de andere kant van de tafel. Dit is duidelijk een vrouw met plezier in haar werk.

Over mijn werk is ze: 'Oprecht onder de indruk! Dit is precies hoe ik het wil zien; procesgericht, overzichtelijk, visueel, dát is wat de mensen willen! Weet je,' gaat ze verder, 'zelf ben ik direct na mijn kennismakingsgesprek aangenomen, maar dat mag ik nu niet doen.' Ze buigt naar me toe en fluistert: 'Maar ik heb mijn baas al wel overtuigd dat we iemand zonder ervaring moeten hebben, die kunnen we namelijk zelf opleiden. Slaap er nog een nachtje over en laat me weten wat je er van vindt!'

To be continued..(?)