Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

27 oktober 2006

Kleuters of Chinezen

Met callcenterwerk heb ik ervaring. Weinig ervaring, maar genoeg. Genoeg om te weten dat ik geen zin heb om mijn humeur te laten verpesten door woedende of machteloze klanten. Bij data-entry werkzaamheden zou ik hier in ieder geval geen last van hebben.

Ik keek dan ook wel heel verbaasd toen een zeer professioneel ogende brief naar me schreeuwde vanaf mijn scherm. De klant was zeer ontevreden en vroeg zich boos af of mijn opdrachtgever het werk liet uitvoeren door ‘KLEUTERS OF CHINEZEN!!!’

Huh? Kleuters of Chinezen? Grinnik. Ik las nog even verder. De klant verwachtte een flinke tegemoetkoming voor geleden schade en dreigde de hulp van ‘TROS RADAR OF KASSA!’ in te roepen als er niet binnen een week gereageerd werd op zijn aangetekende brief.

Ik stuurde de brief door naar collega’s van correspondentie en prees mezelf gelukkig dat ik deze klant niet aan de lijn had gehad. Dan had ik zeker en vast de slappe lach gekregen.