Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

25 mei 2007

Koopavond sprookje

Het onafhankelijke meisje was op zoek naar een precies-zo-en-niet-anders blouse. Op donderdagavond, koopavond, begon de jacht. Het meisje stapte dapper een chique winkel binnen maar werd gelijk onderschept door een heks.

‘Ben je op zoek naar iets speciaals?’ kraste de heks.
‘Ehm.. ik ben op zoek naar een precies-zo-en-niet-anders blouse,’ zei het meisje, ‘maar ik red me wel.’
De heks begluurde het meisje van top tot teen en griste een blouse uit het rek. Ze duwde het meisje met agressieve dwang een kleedkamer in schoof het gordijn met een ruk achter haar dicht.
‘Pas deze maar even!’

Het meisje had ineens niet meer zoveel zin in de jacht, maar trok uit beleefdheid de blouse toch aan. Ze stapte dapper achter het gordijn vandaan en werd meteen weer onderschept door de heks.

‘Oooohooo, zo’n blouse moet je heeeeel anders strikken!’ loeide de heks en begon wild aan de touwtjes te sjorren.
‘Hm, het is lang geleden dat ik door iemand anders aangekleed ben’, hintte het meisje. De heks had helaas geen gevoel voor hints.
‘Hup, trek jij nou maar even die andere blouse aan’, riep de heks terwijl ze het meisje kordaat weer het pashokje induwde.
‘Ik dacht het niet’, antwoordde het meisje vriendelijk. Ze kleedde zich rustig om en rende de winkel weer uit.