Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

05 november 2005

Broer(tje)s

Vandaag ga ik jullie iets vertellen over mijn broer(tje)s.

Broer A. is de eerste in de rij. Hij bevindt zich op dit moment in Australië alwaar hij kennis maakt met het leven. Broer A. is al vanaf mijn geboorte aanwezig en het stemt mij dan ook vreselijk gelukkig dat hij in februari eindelijk weer terugkeert op Nederlandse bodem. Een jaar is net iets te lang om oudste broers niet te zien.

Broer M. is eigenlijk broertje M., maar gezien zijn afmetingen verdient hij zo onderhand wel de titel ‘Broer’. Daarnaast is hij afkomstig uit de eerste lichting waardoor ik tevens vind dat deze titel hem toekomt. Broer M. is de meest eigenwijze van het stel, gaat in stilte zijn eigen gangetje en zorgt daardoor voor steeds terugkerende verbazingsmomenten. Zo kwam ik laatst thuis net voordat hij ging slapen. (Broer M. is zijn hele leven al koudbloedig geweest en slaapt om die reden in zijn ondergoed, ongeacht het seizoen). Ik trof één grote bonk spieren voor de spiegel.
‘Och, komt van het sporten’ was zijn reactie. Ik kon hem alleen maar aangapen. Kleine broertjes worden groot, in stilte.

Broertje H. is de eerste van de nieuwe lichting. Broertje H. zou volgens de officiële benamingen een half broertje genoemd moeten worden, maar dat gaat er bij mij niet in. Broertje H. is een miniatuurtje van broer A, een weelderige bos krullen, grote bruine ogen en een intens goed ontwikkeld spraakorgaan. Op tweejarige leeftijd al een kleine lopende encyclopedie.

Broertje G. is nog niet zo lang op deze aardbol, maar eist al wel duidelijk zijn plaats op. Niet zo zeer geestelijk, maar wel fysiek. Broertje G. is half zo oud als broertje H., maar van dezelfde afmetingen. Mijn vader noemt hem een gulle baby. Hij lacht veel en doet verder nog niet veel meer dan massief zijn. Ik verwacht bij hem in de toekomst net zoveel onverwachte verbazingsmomenten als bij Broer M., maar ik vrees dat ik een deel daarvan ga moeten missen. Halve broertjes H & G zijn namelijk twee weken geleden vertrokken naar Noorwegen samen met onze gezamenlijke vader en zijn lieve vriendin. Vertrokken om te emigreren. Naar een eiland met een handjevol inwoners. Je hebt namelijk van die mensen die op een gegeven moment willen dromen verwezenlijken en dan gaan emigreren, en dat is helemaal niet eerlijk
.

Ik had het miniatuurtje van broer A. en de gulle baby graag met eigen ogen zien groot worden. Want ze zijn minder half dan je zou denken.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Best een boel broertjes.

05 november, 2005 19:36

 
Anonymous Anoniem zei...

Gnaah! Geniààl stukje ;-) Vind je het niet leuk dat je alleen maar broertjes hebt? :-P

12 november, 2005 03:27

 

Een reactie posten

<< Homepage