Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

25 november 2005

Student-zijn

Ik stond net onder de douche toen het me opviel dat de voegen redelijk harig begonnen te worden. Het schimmel waaierde uit de voegen, over de badkamertegels heen. Ik besloot dat het de hoogste tijd was om weer eens heerlijk therapeutisch te gaan schoonmaken. Met de tandenborstel van mijn huisgenoot schrobde ik en schrobde ik of mijn leven er vanaf hing.

Terwijl ik bezig was bedacht ik me dat de laatste keer dat de douche fatsoenlijk op grootmoeders manier schoongemaakt was, al wel weer drie jaar geleden is. Na vandaag ben ik er dan ook heilig van overtuigd dat de legionella-bacterie ontstaan is in onze douche. Maar ik schaam me niet. Eigenlijk is het toch wel een kunst op zich, het creƫren van nieuwe levensvormen.


Hier onder: ook zelf gemaakt, met een beetje aardappelen en veel tijd.