Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

26 april 2006

Onderhout

Voor ons tweejarig jubileum gingen we ringen passen. ‘Van mij hoef je echt geen ring te dragen hoor’ zei ik nog, maar vriendje riep stoer dat hij best bereid was om het in ieder geval te proberen.

De eerste juwelier toverde van achter de toonbank een grote doos met bijpassende relatieringen tevoorschijn. ‘Je bent een grote vent, dan kun je best een fors ringetje hebben’, bromde hij. Hij plukte een exemplaar uit de doos en draaide hem rond voor zijn neus. Vriendje trok wit weg. Bij elke ring mompelde hij een twijfelachtig ‘mwoah, ach, neuh’ en liet hem dan weer terugstoppen tussen het fluweel. Toen de juwelier begon te zuchten, was het tijd was om te gaan.

Eenmaal buiten begon vriendje te foeteren. ‘Het is toch géén gezicht!’ riep hij verontwaardigd. ‘Bijpássende relatieringen?!’ Hij snoof. ‘Daar ben ik nog níet aan toe. Dat is net als.. als.. het dragen van bijpassende jassen!’

Bovenstaand scenario verraste mij weinig en ik had mijn alternatieven klaar. Zodoende werd gisteren een alleraardigst naambordje bezorgd met ons beider namen. Puur symbolisch hoor, puur symbolisch.


Vriendje keek argwanend naar het plankje dat ik hem gaf. Hij snuffelde eraan, krabde wat aan de gekrulde lettertjes, draaide het om, en begon toen te schateren van het lachen..

4 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

geen ringen....
ik dacht dat je die al had?

27 april, 2006 10:12

 
Blogger filospinz zei...

Ikke wel, ja :-)

27 april, 2006 10:15

 
Blogger neems zei...

Ik wist niet dat onderhout zo behandeld moest worden. Van bovenhout, daarentegen, wist ik dat weer wel.

Trouwens, houten ringen, hoe orgineel!

27 april, 2006 15:29

 
Anonymous Anoniem zei...

of servetringen :P

27 april, 2006 18:14

 

Een reactie posten

<< Homepage