Waarom FiloSpinz? Om hersenspinsels te delen met anderen, om te inspireren & omdat het kan.

15 januari 2006

Living tomorrow

Gisteren bevond ik mij in het huis van de toekomst in Amsterdam. Absoluut een aanrader als je je even in een andere wereld wilt wanen en van gadgets houdt. Ik was er zelf vooral heen gegaan om te kijken of ze ook gebruik maakten van duurzame energie (of toepassingen op dat gebied), aangezien ik nogal geobsedeerd ben door het vraagstuk wat de wereld gaat doen als de meest gangbare energiebronnen uitgeput zijn.

Erg leuk vond ik de buis met slechts aan één kant een lichtbron, die het licht over een lengte van dertig meter verspreidde; het werkt namelijk ook op daglicht. Ik snap nu ook eindelijk hoe het warmwater terugwinningsysteem werkt, en verbaasde me over de besparing die dat systeem oplevert.

Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe gekker ik tegen de wereld aan ga kijken. We maken ons veel te druk om dingen die er helemaal niet toe doen.

Iets heel anders waar ik tegen aanliep was de Scoot. Een soort hobbelpaard voor grote mensen, waar je de hele dag mee door het kantoor kunt crossen zonder van je plaats te komen. In deftige termen: een mobiele werkplek.

Geweldig, ik ben verkocht! Misschien kan ik mijn toekomstige begeleider bij mijn afstudeerbedrijf alvast lief aankijken..

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

annemiek heeft haar robomop gevonden hoor:P iets geavanceerder maar ok. Ik dacht al dat dat huis der technologie wat zou zijn, moet ik ook maar es heen gaan.

16 januari, 2006 08:51

 

Een reactie posten

<< Homepage